Doelgroepen en voedingsgebied

De school maakt deel uit van het Samenwerkingsverband (SWV) OOK (Optimale Onderwijs Kans) 30-03. Het SWV bedient leerlingen, met een toelaatbaarheidsverklaring (TLV), uit de gemeentes Alphen-Chaam (m.u.v. postcode 5131), Breda, Dongen, Drimmelen (m.u.v. postcodes 4926 en 4927), Etten-leur, Geertruidenberg, Gilze, Rijen en Oosterhout.

De school wordt bezocht door leerlingen in de leeftijd van 4 tot en met 12 jaar die door hun specifieke onderwijs- en begeleidingsbehoefte zijn aangewezen op de expertise van de school. In algemene typering gaat het om:

• zeer moeilijk lerende kinderen en/of
  • kinderen met een lichamelijke beperking en/of
  • langdurig zieke kinderen
  • kinderen met een meervoudige beperking

Daarbij kan er binnen het regulier onderwijs of speciaal basisonderwijs niet tegemoet gekomen worden aan het onderwijs en ondersteuningsbehoeften van de leerlingen.