Leerroutes

De school wordt bezocht door leerlingen in de leeftijd van 4 tot en met 12 jaar die door hun specifieke onderwijs- en begeleidingsbehoefte zijn aangewezen op de expertise van de school. In algemene typering gaat het om:

• zeer moeilijk lerende kinderen en/of
  • kinderen met een lichamelijke beperking en/of
  • langdurig zieke kinderen en/of
  • kinderen met een meervoudige beperking

Het is van belang dat er binnen het regulier onderwijs of speciaal basisonderwijs niet tegemoet gekomen kan worden aan het onderwijs en ondersteuningsbehoeften van de leerlingen.

LET OP: Het onderwijs op school wordt aangeboden volgens de volgende leerroutes.

• Leerroute 1 Uitstroombestemming: ODC of VSO-zml leerroute 1 (belevingsgerichte dagbesteding)
  • Leerroute 2 Uitstroombestemming: VSO-ZML leerroute 2 (activiteiten-gerichte dagbesteding)
  • Leerroute 3 Uitstroombestemming: VSO-ZML leerroute 3 (arbeidsmatige dagbesteding)
  • Leerroute 4 Uitstroombestemming: VSO-leerroute 4, Loonvormende arbeid mogelijk in een beschutte omgeving
  • Leerroute 5 Uitstroombestemming: Regulier Praktijk Onderwijs of VSO-leerroute 5 of VMBO-basis (LWOO) (loonvormende arbeid/ Entree-opleiding/ MBO niveau 2)
  • Leerroute 6 Uitstroombestemming: Vervolgonderwijs VMBO K of VMBO TL (LWOO) of VSO-leerroute 6
  • Leerroute 7 Uitstroombestemming: Vervolgonderwijs HAVO, VWO of VSO-leerroute 7

Een leerroute is een aaneenschakeling van onderwijsarrangementen gedurende de schoolloopbaan van leerlingen, leidend naar een uitstroombestemming. Veelal werken we op basis van de leerlijnen van het CED (Centrum Educatieve Diensten), leerlijnen basisvorming, maar ook gebruiken we de leerlijnen van het reguliere Primair Onderwijs. Een leerlijn is een opbouw van realistische tussendoelen bij een specifiek vakgebied, passend bij de ontwikkelingsleeftijd van leerlingen, die elkaar op logische wijze opvolgen en leiden naar een einddoel.