Leerlingenraad

In de leerlingenraad zitten leerlingen uit team 2 en leerroute 4 die in leerjaar 6, 7 of 8 zitten. Ongeveer 2 keer per maand komen zij samen om het te hebben over problemen, wensen en adviezen over de school en de schoolomgeving. De leden van de leerlingenraad houden hun eigen groep op de hoogte van de onderwerpen die in de leerlingenraad besproken worden. Alle kinderen van de school kunnen onderwerpen voor de leerlingenraad aandragen. Zij kunnen hun ideeën en gesprekspunten in de brievenbus doen die in de school staat, waarna het in de leerlingenraad op de agenda komt. De leerlingenraad biedt de kinderen van de school de ruimte om hun stem te laten horen. Door de leerlingen over allerlei school onderwerpen mee te laten denken, weten zij dat ze meetellen en horen wij wat voor onze kinderen belangrijk is. Eén van de leerlingen uit de leerlingenraad vertegenwoordigt Het Kasteel in de leerlingenraad van de stichting. Deze school overstijgende leerlingenraad bespreekt o.l.v. Nicole van Son, voorzitter van het College van Bestuur, onderwerpen die op alle scholen van toepassing zijn.